V rámci grantu aj v anglickom Southamptone
Študijný pobyt v rámci grantu Erasmus+ absolvoval ako ďalší v poradí v meste Southampton na úplnom juhu Anglicka riaditeľ školy (ZŠ s MŠ Školská 49) Mgr. Ján Majsniar.
Cieľom pobytu bolo spoznávanie nielen anglického školského systému, ale aj školských systémov v krajinách EÚ (Fínsko, Francúzsko, Taliansko, Rakúsko, Španielsko, Maďarsko). Stretnutiami v rámci workshopov, prednášok, prezentácií a návštevami dvoch škôl v Southamptone sa niesli témy – národné kurikulum, aspekty manažovania škôl, kontrola kvality výchovy a vyučovania, sebahodnotenie, hodnotenie škôl, integrácia a špeciálne potreby žiakov, úloha moderných technológií pri začleňovaní žiakov nelojálnych a marginalizovaných skupín spoločnosti. V rámci uvedených aktivít sa našiel samozrejme čas aj na prezentáciu slovenskej základnej školy a systému školstva. Návšteva historických častí mesta, z ktorého vyplával pred viac ako 100 rokmi legendárny Titanic, exkurzia do historického skvostu Anglicka – mesta Winchester, ubytovanie, stravovanie a večerné konverzácie v skvelej atmosfére anglickej rodiny Brendy a Rona Briggs dali celému študijnému pobytu úplný a dokonalý zmysel. Poďakovanie za sprostredkovanie študijného pobytu patrí vzdelávacej agentúre Cambridge Study v zastúpení pána Juraja Smolku.
Southampton očami pána riaditeľa Majsniara:
,,Dni strávené v Southamptone pokladám za veľmi užitočne využitý čas. Cestovanie do Southamptonu z Bratislavy a následne z letiska Stansted malo dobrodružný cestovateľský nádych. Sám, s počiatočnou bariérou v komunikovaní v cudzom jazyku, v nám odlišnom, ale veľmi tolerantnom, až srdečnom prostredí som sa vydal na 12 hodinové putovanie na juh Anglicka. So všetkou vážnosťou konštatujem, že vôbec sa nemusíme hanbiť za svoju prácu v slovenskom školskom systéme. Máme šikovných a múdrych žiakov. Na pracovných stoloch svojich kolegov – riaditeľov škôl v Southamptone som našiel veľmi málo papierov. Aj tie , ktoré tam ležali, sa týkali výhradne vzdelávania – kontroly, sebahodnotenia školy, tvorby a realizácie vnútroškolských projektov. Keby náš systém nechal slovenského učiteľa učiť a riaditeľa riadiť namiesto plnenia byrokratických pravidiel a úloh, boli by sme ešte lepší…“ .